Sosyal Medya Paylaşım Aralığı Ne Olmalıdır?





Sosyal medya ve içerik pazarlamacılığına katılan tüm markalar arasında en çok merak edilen konulardan biri, hangi sosyal medya hesaplarını sıkça paylaşacakları konusudur. Soruyu cevaplamak kolay değil, her markanın sosyal medya iletişimi çok farklı olabilir. Çünkü her marka sosyal medya pazarlamasını çok farklı algılayabilir. Bazı markalar insan kaynakları iletişimi için sosyal medya, diğerleri ürünlerini tanıtmak, diğerleri ise müşteri ilişkilerini yönetmek için sosyal medya kullanıyor. Öte yandan, içerik paylaşımı sosyal medya iletişiminin merkezinde olduğundan, her bir içeriğin paylaşılma ve etkileşim biçimi farklı olabilir. Sosyal medya iletişiminde markalar arasında sektörler arasında farklılıklar olabilir. Bazı sektörlerde, çok fazla iletişim kurmak uygun olmayabilir, diğerlerinde ise aşırı iletişim bile sorun olmayabilir.

Bütün farklılaşma olasılıklarını tartışabiliriz. Bununla birlikte, bazı verilere ilerlemek ve stratejiyi başlatırken veya yenilerken daha önce denenmiş ortalama olasılıkları göz önünde bulundurmak mantıklı bir seçim olabilir. Dünyanın en önemli analiz araçlarının ve sosyal medya platformlarının verilerini derleyerek, sosyal medyada daha verimli iletişim kurmak için paylaşım sonrası rakamlar hesaplanmıştır. Aşağıdaki verilerin tümü ortalama başarı ile hesaplanmıştır. İlk paragrafta belirttiğimiz gibi, bu rakamlar her marka ve sektörde değişebilir. Şimdi ideal sayıları sosyal medya platformlarına göre inceleyelim.

İpucu: Ortalama verilere göre başlayabilirsiniz, ancak dijital pazarlamanın her yerinde olduğu sosyal medya pazarlamasında, durmadan test ve analizler yapmanız ve sizin için en verimli yolları bulmanız gerekir. Öyleyse ölç, ölç ve tekrar ölç!

Facebook
Dünyanın en büyük sosyal medya platformu olan Facebook'ta günde ortalama iki kez paylaşma, beğenilerinizin ve yorumlarınızın düşmesini engelleyen en önemli unsurlardan biri olacak.

Twittter
Twitter'da daha fazla haber almak için kullandığımız analizler sonucunda, aynı gün içerisinde 3. paylaşımdan sonra etkileşim çok azalıyor. Sağlıklı Twitter iletişimi için ideal paylaşım sayısı en fazla 3 olacak.


Instagram
Diğer sosyal medya ağlarından daha yeni olan Instagram, diğer ağlardan daha yüksek bir etkileşim oranına sahip. Yüksek etkileşim oranı nedeniyle, aşırı paylaşımın markalar üzerinde olumsuz bir etkisi olmayacak, ancak günde iki kez paylaşmak en iyisidir.

Linkedin
Linkedin'de, meslek hayatının en önemli sosyal ağı, hafta içi her gün bir kez paylaşmak, takipçilerinize% 60 oranında daha fazla ulaşmanızı sağlayacaktır.

İpucu: Linkedin algoritması Facebook'a benzer. Bu, paylaştığınız her içeriğin tüm takipçilerinize gösterilmediği anlamına gelir. Linkedin ve Facebook arasındaki fark, istikrarlı ve aktif bir kullanıcıysanız, paylaştığınız kişilerin sayısının pozitif olması. Bu yüzden Linkedin'de ne olduğuna bakılmaksızın düzenli olarak iletişim kurmaya çalışın.

Google +
Sanırım bu satırları okuyan herkesin bir Google + hesabı var, ancak söz konusu hesapta en son ne zaman giriş yaptıklarını tam olarak hatırlamıyor. Endişelenmeyin, durum sadece sizin için değil, neredeyse tüm dünyada aynı. Ancak Google + ile iletişim kurmak hala kötü bir ağ. Bir veya daha fazla ciddi kullanıcısı olan Google + 'da iletişim kurmak için günde en az bir kez paylaşmak faydalıdır. 3 parçadan sonra, bütün araştırmalar etkileşimin% 50'nin altına düştüğünü göstermektedir.

pinterest
Pinterest severler gerçekten Türkiye'de aşık olmadı. Dahası, Pinterest'teki izleyiciler çok daha bilinçli ve marka sadakati diğer ağlardan çok daha yüksek. Markaların göz ardı ettiği Pinterest'te günde ortalama 5 kez paylaşılması, Pinterest'teki markaların hızlı büyümesine katkıda bulunuyor.

Blog yazısı
En yaygın kullanılan içerik pazarlama yöntemlerinden biri olan blogda, birçok şirket ayda 3-5 kez içerik paylaşıyor. Bu numara ideal blog iletişimi için yeterli değil. Haftada iki kez blogda bir şeyler paylaşmak, web sitenizin trafiğine ve topladığınız potansiyel müşterilere en az% 20 katkı sağlar. Elbette blogumuzda paylaştığınız içeriği sosyal medya hesaplarınızdan yaymayı da ihmal etmiyoruz.

İpucu: Unutmayın, sosyal medya iletişiminde başarının sırrı sürekli iletişim kurmaktır. Sosyal medyada anında sonuç almak veya kısa vadeli sonuçlara ulaşmak, uzun vadede size zarar verebilir. Sağlıklı sosyal medya iletişiminde sürekliliği hatırlayın

Post a Comment

Yorum yapmayı unutmayın lütfen, yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konu ile alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için mail atabilirsiniz

Daha yeni Daha eski