B12 vitamini eksikliği belirtileri - Tekno Haber,Nasıl Yapılır,Blogger Dünyası,Hayatın İçinden Bilgiler

Post Top Ad

Responsive Ads Here

B12 vitamini eksikliği belirtileri

Share This
B12 vitamini eksikliği belirtileri nelerdir



B12 vitamini eksikliği belirtileri



 B12 vitamini eksikliği semptomları birey vücudunda çok fazla fonksiyon eksikliği ile birlikte ortaya çıkmaktadır. Nedeni Ise B12 vitamini beden amaçlı olmazsa olmazlardan biridir. Bedende sıhhatli bir hayat kalitesi sağlamak amaçlı yaşanan metabolizma vakalarının çoğunda tertip edici olarak oyun almaktadır. B12 vitamini eksikliği izlerinin ortaya çıkmasının en önemli sebebi tertip edici oyun oynayan yabancı bir etkenin olmamasıdır. B12 vitamini hayvansal dokularda yer almaktadır. B12 vitamini eksikliği izlerinin görülmesinin bir sebebi beslenme şeklidir. Mesela hayvansal gıdalar tüketmeyen ve yalnızca sebze tüketen vejetaryen beslenme şeklini benimseyenlerde B12 vitaminin eksik oranlarda alınması laf konusu olabilir. B12 vitamini eksikliği semptomları yalnızca vejetaryen beslenmeyi uygulayanlarda oluşmaz, çok alkol/içki tüketilmesi ve birtakım ilaçların uzunca müddetli kullanımları  vitaminin eksik emilimine kapı araladıkları amaçlı B12 eksikliğine yol açabilmektedirler.
B12 vitamini eksikliği semptomları nelerdir ?
" Kişinin yürümesinde bozukluk
" Baş dönmesi
" Hafıza kaybı, unutkanlık
" Görme fonksiyon bozuklukları
" Omirilikte yıpranma
" Kulaklarda çınlama
" Nefes alıp vermede güçlük çekmek
Yukarıda verilenler B12 vitamini eksikliği belirtilerinden bazılarıdır. Şayet vitamin eksikliğine karşı bir iyileştirme uygulanmaz ise uzunca müddetli B12 vitamini eksikliği önemli olabilen hasarlara yol açar.
B12 vitamini eksikliği semptomları ile karşılaşmamak amaçlı neler yapılabilir ?
B12 vitamini eksikliği izlerinin tamamı beslenme düzensizliğine ilişkili olarak ortaya çıkmaktadır. O vakit ifade edilecek birşey B12 vitamini bakımından zengin durumda olan gıdalar tüketmektir. Böylelikle B12 vitamini eksikliği izlerinin ortaya çıkması engellenmiş olur.
B12 vitamini eksikliğinin oluşmaması amaçlı tüketebileceğiniz besinler
Hayvansal ürünler B12 vitamini bakımından zengindirler. Dana eti, balık, böbrek ve karaciğer benzeri sakatat mahsulleri,yumurta, süt ve sütten yapılmış durumda olan mahsulleri tüketmek bu vitamini bolca içerir gıdalardır. B12 vitamini eksikliğine karşın verilen gıdaları tüketmekten yabancı bir yandan iyileştirme amaçlı birtakım yollar yer almaktadır. B12 vitamini eksikliği rehabilitasyonuna karşı B12 vitamin hapı alınabilir veya B12 vitamini iğnesi kullanılabilir.
B12 vitamini eksikliği rizikosu ile kimler karşılaşabilir ?
B12 vitamini eksikliği beslenmeye ilişkili olarak ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple ;
" Sürekli rejim uygulayanlar
" Vejetaryen beslenen kişiler
" Yaşlılar  ve B12 vitaminin emilimini engelleyen sıhhat problemi olanlar
Belirtilen risk gruplarından biri B12 vitamininin emilmesi yeterlidir düzeyde olmayanlardır. İnce bağırsak B12 vitamininin emiliminin gerçekleştiği organdır. İnce bağırsağın en son kısmında yer alan hücre zarındaki müşteriler B12 vitaminini saptama ederek kana geçmesini sağlamaktalar. O vakit ince bağırsaktaki tüketicilerin düzgün çalışamaması B12 vitamini eksikliğinin bir sebebi olarak görülebilir. Şayet bireyin sıhhat problemi bu alıcıları etkiliyor is olması gerektiği kadar B 12 vitamini emilimi olmaz netice olarak B12 vitamini eksikliği belirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmayı unutmayın lütfen, yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konu ile alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için mail atabilirsiniz

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here