LGS 2020 İçin Alarm!!!





Bu yıl lise giriş sınavına yaklaşık yüzde 50 daha fazla öğrencinin, okula daha erken başlama yaşı ve birlikte eğitime başlayan 6-7 yaşındaki çocukların düşmesi nedeniyle girmesi beklenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı 'LGS 2020' planlama çalışmaları başladı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), gelecek yıl yapılacak liselerde yerleştirme üzerine çalışmaya başladı. Toplantıya Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer başkanlık etti ve toplantıya genel müdürler katıldı. 2012-2013 eğitim öğretim yılında 4 + 4 + 4 eğitim sistemine geçiş ile okula başlama yaşı 60 aya indirilmiş ve okuldaki küçük öğrenci sayısı artmıştır. O yıl okula başlayan öğrenciler 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 8. sınıftan mezun olacaklar. Bu nedenle, 2020 yılında Lise Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılacak sınava girecek ve merkezi yerleşimli lise olacak öğrenci sayısının önceki yıla göre yüzde 50'den fazla artması bekleniyor.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, daha önce yaptığı açıklamada, "6-7 yaş nüfusuna girdi. 4 + 4 + 4'ten sonra, aynı yaştaki nüfusta yüzde 40'a yakındı. yıl yepyeni bir fotoğraf sunacak ..

"PLANLAMA YAPARIZ"


Milli Eğitim Bakanlığı'na göre Esra Ülker Hürriyet gazetesi, Milli Eğitim Bakanlığı’nın LGS 2020 Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer’in üzerinde çalışmaya başladığını söyledi. dedim. Özer, Milli Eğitim Bakanlığı web sitesinde yayınlanan açıklamasında, "Bu süreci yeniden değerlendirdik ve iyileştirmeler yapacağımız yeni alanları değerlendirdik. Öte yandan, yapabilecek öğrenci sayısında önemli bir artış var. 2019 yılına göre 2019-2020 eğitim öğretim yılı sonunda LGS kapsamındaki ortaöğretim kurumlarına geçiş yapmak. Süreci başlattık.

60 AY OKULA BAŞLAMAYDI

2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4 + 4 + 4 sistemi ile 60 aylık çocukların okula başlaması zorunlu hale getirildi. İstemediği veliler, "Okul başlayamaz" raporunu almak zorunda kaldı. Yaş sınırı daha sonra 66 aya çıkarıldı. 4 + 4 + 4'ün ikinci yıllarında, Milli Eğitim Bakanlığı okula kayıt yaşında bir düzenleme değişikliği yaptı. Ebeveynlerin dilekçesi, okul başlangıcını 66 ay ertelemek için yeterliydi. Ebeveynleri dilekçe verdiğinde, 66, 67 ve 68 aylık çocukların kaydı bir yıl ertelendi.

KAYNAK: NTV

Post a Comment

Yorum yapmayı unutmayın lütfen, yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konu ile alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için mail atabilirsiniz

Daha yeni Daha eski